Přihlásit
logo_kadao logo_atom
znacka

Jak jsme přešli Krkonoše

Původní plán byl přejit Krkonoše od západu na východ a nocovat na chatách KČT. Přestože jsme šli až na konci září, začali jsme vše domlouvat již počátkem roku 2021. Samozřejmě jsme začali nejdříve domlouvat chalupy a přespání. Vosecká bouda nabídla první noc, bohužel Bradlerovy boudy požadovaly noci alespoň tři, Výrovka již 1/2 roku dopředu hlásila obsazeno, takže jsme další noci strávili na Dvorské boudě a v báječnén penzionu Marienka ve Velké Úpě.  V sobotu ráno jsme vystartovali vlakem z Opavy, přestup v Pardubicích a následně busem z Železného Brodu do Harrachova. Dib nám všem rozdal vytištěné barevné mapy Krkonoš a vysvětlil, jak se bude hrát dlouhá hra, kam si zakreslovat  trasu, kam sbírat razítka z chalup a různých zajímavých míst a jak zaznamenávat výjimečné krkonošské značení. V půl jedné jsme vyrazili na čtyřdenní pěší přechod Krkonoš. Podél Mumlavy k mohyle Hanče a Vrbaty, k Vrbatově boudě, nad Pančavským vodopádem k Labské boudě, kolem pramenů Labe na Voseckou boudu. Naše radost byla veliká, když jsme na stěnách restaurace uviděli dvě kytary, vedle stolů klavír a k tomu ukulele, které nesla celou cestu Miška a bylo zábavu postaráno. Kdo chtěl si něco objednal a do 22,00 se zpívalo. A taky se špiclovali jeleni, kterých kolem bučelo opravdu nemálo. Po 18 odpoledních kilometrech a brzkém ranním vstávání super výkon. V neděli ráno snídaně, fotka s Voseckou boudou a hurááá po žluté nahoru na hřeben a stále po hlavní červené trase přes Sněžné jámy, Mužské kameny, cestou CZ-PL přátelství, krásným slunečným dnem. Razítek přibývalo opravdu hodně, neboť jsme procházeli kolem mnoha bud Petrovka, Špindlerovka, Odrodzenie, Luční, Výrovka až na Dvorské boudy. Na konci dne jsme měli v nohách dalších 25 kilometrů, skvělou svíčkovou nebo borůvkové knedlíky v sobě a starší dokonce strávili zbytek  večera v sauně. Co více si přát?  Po pondělní snídani jsme vyrazili na Sněžku. Nejdříve zpět k Luční boudě, od ní přes rašeliniště k Slezskému domu a v poledne jsme byli na naši nejvyšší hoře, společně s davem dalších turistů. Razítka přibývala, stejně jako fotek s výhledy a dokonce s polonahými chlapci a dívkami, neboť někteří borci se na vrcholu nechali vyfotit velmi odvážně. Dolů jsme šli super upravenými chodníky, kterých je v Krkonoších mnoho a normální turista nechápe k čemu tam jsou a proč se takto nesmyslně vyhazují peníze? Zlaté Jeseníky! Na Růžohorkách jsme si udělali dlouhou ležící pauzu, nacpali se kyselem a pak již sešli do Velké Úpy do super penzionku Marienka. Těsně před ním nás zastihl jediný liják celého putování, navíc příjemně osvěžující a ještě nás čekalo milé přivítání milého personálu penzionu, který neměl s ničím problém. Dostali jsme skvělé jídlo, rozehřátou saunu a celý večer jsme hráli legrační hry.  V úterý ráno jsme si přivstali, v půl osmé posnídali, co jsme nesnědli, jsme s dovolením nabalili do svačin, moc moc poděkovali za skvělé služby a začali prudce stoupat k rozhledně pod Černou Horou nad Jánskými Lázněmi. Ze sedmiset nad mořem přímo do 1290 m n.m. a pak už jen sešup do Svobody nad Úpou na vlak. Tři přestupy a jsme zpátky v realitě, v Opavě.  Bylo to super! Bezva parta, vlastně nikdo nic nepokazil, nikomu se nic extra nestalo, když odmyslím puchýře, bolavá kolena, ztuhlá záda, otlačená ramena, únavu a vše, co patří k 75 pěším kilometrům v horách s 10-15 kilovým batohem na zádech. Ve vlaku jsme vyhodnotili hru. Nejlepší sesbírali 38 razítek, vyznačili trasu a zakroužkovali krkonošské značky míst, která jsme navštívili. Odměnu jsme chtěli zakoupit objednávkou v Regiojetu, ale k našemu překvapenínám sterwardka odměnu pro nejlepší věnovala. Moc za čokolády děkujeme! A taky díky, kluci a holky, fakt to s Vámi bylo fajn! Až na...,ale víte co, to vám řeknu osobně anebo taky ne! Tak ZDAR, někdy příště. Tom

Poslední akce

poseni obrazekposeni obrazekposeni obrazekposeni obrazek
pisen

ať u mě chvíli přečká.

2. Ale křečka uhlídati
   nelze jen tak lehce,
   obzvlášť když se vám moc nechce.

3. Po pokoji ať si běhá,
   na gauč jsem si lehnul,
   vzápětí se ani nehnul.

4. Tlačilo mě
   do zad kromě
   polštářů i cosi,
   už se vidim tetu prosit:

F        C
R: Hej teto! Já ho zabil.
   E7
   Už se to nestane,
       Am
   jo, ten už asi nevstane.

Hej teto! Nekřič na mě.
   Já ho prostě neviděl,
   už dost jsem se nastyděl.
       F      C  E7  Am  F  C  E7

měl bych asi vymyslet,
   jak tetě potom řeknu.
R:
R2:Hej teto! Já ho fakt zabil.
   Ten bídák sežral magnet
   a k topení se přitavil.

Hej teto, co na to říci?
   Můžeš si ho maximálně
22232425262728
2930

Vzkazy

Valča Mathiasová 19.10.2021 (21:45)
Omlouvám Valču z rodinných důvodů z následujících tří schůzek. Děkuji Mathiasová
Terisek - neregistrován19.10.2021 (20:14)
Ahoj, omlouvám se ze zítřejší schůzky.
Musím se učit. smile
Lenka Pietraszková - neregistrován19.10.2021 (19:34)
Omlouvám holky Pietraszkovy ze schuzky. Jsou na tydennim pobytu se skolou.
Tomáš Chytrý19.10.2021 (18:29)
Omlouvám se ze zítřejší schůzky smile

K. Hendrychová - neregistrován19.10.2021 (16:39)
Tímto ruším přihlášku na prázdninový puťák Martinu Hendrychovi, má nařízenou karanténu. Děkuji, K. Hendrychová smile
partneři
Opava Atom MS krajk KCT MSMT

TOM 4207 KADAO děkuje MORAVSKOSLEZSKÉMU KRAJI a STATUTÁRTNÍMU MĚSTU OPAVA za finanční podporu CELOROČNÍ sportovní, turistické a táborové činnosti dětí a mládeže v rámci DOTAČNÍCH programů